2012. június 27., szerda

Nyár Dublinban saláta


Az előrejelzések szerint még ma estig tart a nyár itt Dublinban. Juhéééj! A páratartalom változatlan (70-80%!), ha nem fülledtebb. Ma egy olyan salátát készítettem ebédre, mely hidegen és melegen is nagyon finom, laktató. Az évszaknak megfelelően válogattam bele zöldséget, így friss spárga (zöld), lilahagyma, újhagyama, újkrumpli, mentalevél, zöldborsó került a kosaramba.



Hozzávalók 2 személyre

3-4 szem újkrumpli
1 köteg spárga
1 fej lilahagyma
1 csokor újhagyma
egy maréknyi zöldborsó (friss vagy mirelit)
feta

A dresszinghez:

2 evőkanál majonéz
1 pohár natúr joghurt
1 evőkanál pesto
1 citrom

mentalevél


A krumplit megpucolom, felkockázom és puhára főzöm. A spárgát és a zöldborsót egy külön edényben főzöm meg, forrástól számított 2-3 percig csak, maradjon roppanós.
A lilahagymát és újhagymát felkarikázom.

A krumplit és a többi zöldséget hagyom hűlni.

Közben elkészítem a dresszinget: egy kis tálkában elkeverem a majonézt, natúr joghurtot, 1 citrom kifacsart levét, pestot (ízlés szerint, kb. 1 ek). A kihűlt krumplihoz keverem ezt a majonézes öntetet.

Tányérra porciózok mindent és friss mentalevelekkel díszitem. Jó étvágyat!:-)

10 megjegyzés:

Angi írta...

Hát ez valami nagyon finom lehet!!!

teller-cake írta...

Szuper ez a saláta, jól összeválogattad! :-)

Éva írta...

Nagyon finom lehet, guszta! Használd ki akkor a szép időt! Felénk meg most jön a forróság, nekem annyira nem hiányzik!

Babette írta...

Imádnám!

Marcsi írta...

Nagyon jó kis sali!

trollanyu írta...

Nagyon jó az összeállítás, az én ízlésem szerint készítetted, az öntet is nagyon jó:) Használd ki a jó időt, itt egyik nap 27 fok van, másik nap zuhog:)

Emi írta...

Imádom az ilyen salátákat! Csúcsszuper:) Otthon azt szokták mondani, hogy Csíkban egy augusztus délutánra esett a nyár (vagy valami hasonló:), hát ez most nagyon nem igaz. Ott tombol a kánikula, itt meg örülünk néhány esőmentes, halvány napsugaras napnak:))

Kati írta...

Tetszene:)

orsi írta...

Jó nagyon, lehet csinálok is egyet, ha lesz erőm felkeni a gép mellől :) olyan cuki videót találtam, a pasiról ne is beszéljünk benne :) http://minu.me/-mosoly

Hankka írta...

Nagyon-nagyon finom lehet, ennyi friss zöldséggel! :)